Directeur Algemene diensten (m/v/x)


 

$ads={1}

Code de sélection

ANG23714

Langue

Néerlandais

Diplôme

Master

Type de contrat

Mandat

Niveau de fonction

TOP

Type de recrutement

Sélection de management

Durée

Durée déterminée

Lieu de travail

1000 Bruxelles

Temps plein/temps partiel

À temps plein

Samenvatting

Jobinhoud

Opgelet

Dit is een topmanagementfunctie die voor elk gender open staat.

Lees aandachtig alle informatie onder het tabblad 'Volledige beschrijving' voor de verschillende stappen van de selectie en om een volledig beeld te krijgen van de vacature.

Volg nauwgezet de instructies om een geldige kandidatuur in te dienen. Je vindt de juiste stappen in de volledige beschrijving onder het tabblad 'Solliciteren'.

Doel van de job

  • Ontwikkelen van een beleidsvisie voor de ondersteunende diensten binnen het Agentschap met name inzake human resources, budget en financiën, IT, Overheidsopdrachten, infrastructuur en logistiek, de strategie uitstippelen en implementeren.
  • Verzekeren van het operationeel management van Fedasil in deze domeinen teneinde de uitvoering van het strategisch en operationeel plan op punt te stellen en te waarborgen.

Context van de functie

Interne relaties binnen de organisatie:

De directeur Algemene diensten :

  • brengt verslag uit aan de directeur-generaal van het Agentschap.
  • maakt deel uit van het directiecomité van het Agentschap.
  • verzekert de leiding en de coördinatie van de verschillende diensten van de directie algemene diensten;
  • verzekert de functionele coördinatie en de ondersteuning voor de andere directies.

Externe relaties bij de federale overheid:

De directeur algemene diensten :

  • verzekert de goede samenwerking met de andere overheidsdiensten die expertise hebben in gelijkaardige of aanverwante domeinen die binnen zijn opdracht of onder zijn verantwoordelijkheid vallen.
  • onderhoudt nauwe contacten met de controle- en/of ondersteunende organen in de domeinen die onder zijn verantwoordelijkheid vallen (Inspectie van Financiën, de Regie der Gebouwen, het Rekenhof, Monitoringscomité…)
  • verzekert de banden van het Agentschap met externe partners in de hem toegekende domeinen, en verzekert de opvolging, en dit in samenwerking met de bevoegde dienst.
  • Onderhoudt de banden met de dienstverleners en leveranciers in de bevoegde domeinen.
  • Waakt over de goede relaties met de sociale partners in het kader van het sociaal overleg.

Resultaatgebieden

Permanente resultaatgebieden:

  • In overleg met het directiecomité de doelstellingen en de prioriteiten vastleggen wat betreft de middelen die moeten worden toegekend aan het Agentschap inzake personeelsbeleid, financieel beleid, ICT, overheidsopdrachten, logistiek en infrastructuur, en deze integreren in een managementplan. Implementeren en communiceren van het plan, de doelstellingen en de prioriteiten binnen de directie en de steun aan de andere directies waarborgen;
  • Opstellen en uitvoeren van een operationeel plan in lijn met het managementplan en het opzetten van adequate procedures.
  • Toezien op de permanente monitoring van de uitvoering van dit operationeel plan en op de aanpassingen.
  • Een efficiënt beheer waarborgen van de middelen die worden toegekend aan de directie van de algemene diensten (personeel, budget, infrastructuur,…).
  • Een adequate monitoring van de middelen uittekenen en een beheerprognose van deze middelen mogelijk maken;
  • De andere directies en diensten op een proactieve en creatieve manier ondersteunen, in het bijzonder in crisissituatie, dmv
    • het oprichten van efficiënte diensten in de betrokken domeinen
    • het verzekeren van een adequate en flexibele ondersteuning aan elke directie en dienst naargelang hun specifieke activiteiten en de wijzigende context.
    • een gestructureerde reflectie over transversale vragen ivm de betrokken materies en het verzekeren van de financiële opvolging.
  • De directe en indirecte medewerkers sturen, motiveren en evalueren via management en hen persoonlijke ontplooiingskansen bieden;

Tijdelijke resultaatgebieden:

  • Een managementplan en een operationeel plan opstellen binnen de zes maanden volgend op de aanstelling;
  • De verbeterprojecten uitvoeren die als prioritair worden beschouwd voor de directie algemene diensten;

Werkgever

Het Federaal Agentschap voor de Opvang van Asielzoekers heeft als taak de efficiënte organisatie van een kwaliteitsvolle opvang en begeleiding van de begunstigden van de materiële hulp te waarborgen. Het beheert meer dan 34.000 opvangplaatsen, hetzij door ze rechtstreeks te organiseren in eigen opvangcentra, hetzij door de organisatie te delegeren aan de opvangpartners (het Rode Kruis van België, de private sector, andere partners en de OCMW’s).


Het Agentschap coördineert de programma’s voor vrijwillige terugkeer, relocatie en hervestiging. Het organiseert de observatie en oriëntatie van de niet-begeleide minderjarige vreemdelingen. Tot slot waakt het Agentschap over de integratie van de opvangstructuren in de lokale gemeenschappen waarin ze zich bevinden.


Het opvangkader is bepaald door de wet van 12 januari 2007 betreffende de opvang van de asielzoekers en bepaalde andere categorieën van vreemdelingen, en haar uitvoeringsbesluiten. De correcte uitvoering van het normatief kader vormt een prioriteit van het Agentschap.


Meer informatie vindt u op www.fedasil.be


Omvang:


  • Het Agentschap telt 2.608 contractuele medewerkers (2.286 FTE) waarvan 342 tewerkgesteld op het hoofdbestuur, 46 in de regionale kantoren en 2.220 in de opvangcentra. Zij zijn verdeeld over 5 directies : Directoraat-generaal, Communicatie, Strategie en Organisatie, Operationele Diensten en Algemene Diensten.
  • Het Agentschap beschikt over een globaal budget van ongeveer € 650 miljoen.
  • Binnen de directie algemene diensten bent u verantwoordelijk voor 153 medewerkers.
  • Binnen de domeinen toegewezen aan de directie algemene diensten bent u verantwoordelijk voor de beschikbaarheid, de financiering en de controle van meer dan 34.000 opvangplaatsen die door het Agentschap worden georganiseerd of gesuperviseerd;

Deelnemingsvoorwaarden

De deelnemingsvoorwaarden zijn een absolute vereiste voor deelname aan een selectieprocedure van het DG R&O (Rekrutering en Ontwikkeling) van de FOD Beleid en Ondersteuning.

Je vindt de deelnemingsvoorwaarden in het tabblad 'Volledige beschrijving' van deze vacature.

Our offer

Aanbod

Arbeidsvoorwaarden

  • Brutosalaris op jaarbasis, geïndexeerd: € 146.364,30 (salarisband 4).
  • Een aanvullende pensioenregeling.
  • Bedrijfswagen.
  • Maaltijdcheques.

De salarisband/klasse bepaalt het niveau van de functie. Dit is niet te verwarren met de groep waarbij de functie toebehoort (managementfunctie-1, managementfunctie-2) en het niveau vastgelegd op basis van de salarisband/klasse.

Qui contacter?

Sur le contenu de la fonction

  • Sofie De Bisschop
    Verantwoordelijke Kwaliteit en Risicobeheer
    FEDASIL - Directie Strategie en Organisatie
    /
    sofie.debisschop@fedasil.be
  • Elke Esseldeurs
    Directeur HR
    FEDASIL - Directie Algemene Diensten
    +32475776965
    elke.esseldeurs@fedasil.be

Sur la procédure

  • Topteam
    /
    FOD BOSA
    /
    topteam@bosa.fgov.be

Volledige beschrijving

Jobinhoud

Opgelet

Dit is een topmanagementfunctie die voor elk gender open staat.

Lees aandachtig alle informatie onder het tabblad 'Volledige beschrijving' voor de verschillende stappen van de selectie en om een volledig beeld te krijgen van de vacature.

Volg nauwgezet de instructies om een geldige kandidatuur in te dienen. Je vindt de juiste stappen in de volledige beschrijving onder het tabblad 'Solliciteren'.

Doel van de job

  • Ontwikkelen van een beleidsvisie voor de ondersteunende diensten binnen het Agentschap met name inzake human resources, budget en financiën, IT, Overheidsopdrachten, infrastructuur en logistiek, de strategie uitstippelen en implementeren.
  • Verzekeren van het operationeel management van Fedasil in deze domeinen teneinde de uitvoering van het strategisch en operationeel plan op punt te stellen en te waarborgen.

Context van de functie

Interne relaties binnen de organisatie:

De directeur Algemene diensten :

  • brengt verslag uit aan de directeur-generaal van het Agentschap.
  • maakt deel uit van het directiecomité van het Agentschap.
  • verzekert de leiding en de coördinatie van de verschillende diensten van de directie algemene diensten;
  • verzekert de functionele coördinatie en de ondersteuning voor de andere directies.

Externe relaties bij de federale overheid:

De directeur algemene diensten :

  • verzekert de goede samenwerking met de andere overheidsdiensten die expertise hebben in gelijkaardige of aanverwante domeinen die binnen zijn opdracht of onder zijn verantwoordelijkheid vallen.
  • onderhoudt nauwe contacten met de controle- en/of ondersteunende organen in de domeinen die onder zijn verantwoordelijkheid vallen (Inspectie van Financiën, de Regie der Gebouwen, het Rekenhof, Monitoringscomité…)
  • verzekert de banden van het Agentschap met externe partners in de hem toegekende domeinen, en verzekert de opvolging, en dit in samenwerking met de bevoegde dienst.
  • Onderhoudt de banden met de dienstverleners en leveranciers in de bevoegde domeinen.
  • Waakt over de goede relaties met de sociale partners in het kader van het sociaal overleg.

Resultaatgebieden

Permanente resultaatgebieden:

  • In overleg met het directiecomité de doelstellingen en de prioriteiten vastleggen wat betreft de middelen die moeten worden toegekend aan het Agentschap inzake personeelsbeleid, financieel beleid, ICT, overheidsopdrachten, logistiek en infrastructuur, en deze integreren in een managementplan. Implementeren en communiceren van het plan, de doelstellingen en de prioriteiten binnen de directie en de steun aan de andere directies waarborgen;
  • Opstellen en uitvoeren van een operationeel plan in lijn met het managementplan en het opzetten van adequate procedures.
  • Toezien op de permanente monitoring van de uitvoering van dit operationeel plan en op de aanpassingen.
  • Een efficiënt beheer waarborgen van de middelen die worden toegekend aan de directie van de algemene diensten (personeel, budget, infrastructuur,…).
  • Een adequate monitoring van de middelen uittekenen en een beheerprognose van deze middelen mogelijk maken;
  • De andere directies en diensten op een proactieve en creatieve manier ondersteunen, in het bijzonder in crisissituatie, dmv
    • het oprichten van efficiënte diensten in de betrokken domeinen
    • het verzekeren van een adequate en flexibele ondersteuning aan elke directie en dienst naargelang hun specifieke activiteiten en de wijzigende context.
    • een gestructureerde reflectie over transversale vragen ivm de betrokken materies en het verzekeren van de financiële opvolging.
  • De directe en indirecte medewerkers sturen, motiveren en evalueren via management en hen persoonlijke ontplooiingskansen bieden;

Tijdelijke resultaatgebieden:

  • Een managementplan en een operationeel plan opstellen binnen de zes maanden volgend op de aanstelling;
  • De verbeterprojecten uitvoeren die als prioritair worden beschouwd voor de directie algemene diensten;

Werkgever

Het Federaal Agentschap voor de Opvang van Asielzoekers heeft als taak de efficiënte organisatie van een kwaliteitsvolle opvang en begeleiding van de begunstigden van de materiële hulp te waarborgen. Het beheert meer dan 34.000 opvangplaatsen, hetzij door ze rechtstreeks te organiseren in eigen opvangcentra, hetzij door de organisatie te delegeren aan de opvangpartners (het Rode Kruis van België, de private sector, andere partners en de OCMW’s).


Het Agentschap coördineert de programma’s voor vrijwillige terugkeer, relocatie en hervestiging. Het organiseert de observatie en oriëntatie van de niet-begeleide minderjarige vreemdelingen. Tot slot waakt het Agentschap over de integratie van de opvangstructuren in de lokale gemeenschappen waarin ze zich bevinden.


Het opvangkader is bepaald door de wet van 12 januari 2007 betreffende de opvang van de asielzoekers en bepaalde andere categorieën van vreemdelingen, en haar uitvoeringsbesluiten. De correcte uitvoering van het normatief kader vormt een prioriteit van het Agentschap.


Meer informatie vindt u op www.fedasil.be


Omvang:


  • Het Agentschap telt 2.608 contractuele medewerkers (2.286 FTE) waarvan 342 tewerkgesteld op het hoofdbestuur, 46 in de regionale kantoren en 2.220 in de opvangcentra. Zij zijn verdeeld over 5 directies : Directoraat-generaal, Communicatie, Strategie en Organisatie, Operationele Diensten en Algemene Diensten.
  • Het Agentschap beschikt over een globaal budget van ongeveer € 650 miljoen.
  • Binnen de directie algemene diensten bent u verantwoordelijk voor 153 medewerkers.
  • Binnen de domeinen toegewezen aan de directie algemene diensten bent u verantwoordelijk voor de beschikbaarheid, de financiering en de controle van meer dan 34.000 opvangplaatsen die door het Agentschap worden georganiseerd of gesuperviseerd;

Competenties

Generieke competenties die geëvalueerd worden tijdens het computergestuurde assessment

Het computergestuurde assessment georganiseerd voor de wegingsklassen 4 en 5 evalueert de volgende competenties:

  • Beïnvloeden
  • Netwerken
  • Teams aansturen
  • Zichzelf ontwikkelen
  • Vernieuwen
  • Beheren van de dienst
  • Objectieven behalen

Specifieke competenties die geëvalueerd worden tijdens de mondelinge test

  • Begrip van het besluitvormingsproces van de regering, van de minister en in bestuurszaken, in het bijzonder in de domeinen van het personeelsbeheer en het budgettair beleid van de federale overheid;
  • Kennis van de wettelijke en reglementaire context gekoppeld aan de missie van het Agentschap;
  • Kennis van moderne managementtechnieken in de grote organen van diensten;
  • Kennis van planning, coördinatie en beheer van projectmiddelen;
  • Kennis van de procedures wat betreft de overheidsopdrachten, de aankoopprocedures, het beheer van de overeenkomsten die worden toegepast binnen de federale overheid;
  • In staat zijn een visie en strategie te ontwikkelen voor de organisatie van de algemene diensten en hoe de directie de organisatie kan ondersteunen op het vlak van informatica, budget, personeel, logistiek en infrastructuur.

Generieke competenties inzake management en leidinggeven die geëvalueerd worden tijdens de mondelinge test

Manier van denken

  • Analytisch vermogen
  • Flexibel en vernieuwend denken
  • Visie en integrerend vermogen.

Manier van omgaan binnen de HR-omgeving

  • Coachen, motiveren en ontwikkelen van personeel
  • Aansturen van groepen.

Interactie met de omgeving

  • Samenwerken en uitbouwen van netwerken
  • Gerichtheid op de burger, de interne klant en de maatschappij.

Doelstellingen

  • Verantwoordelijkheidszin
  • Realiseren van doelstellingen
  • Overtuigen en onderhandelen.

Varia

  • Mondeling en schriftelijk communiceren
  • Loyaliteit en integriteit.

Deelnemingsvoorwaarden

De deelnemingsvoorwaarden zijn een absolute vereiste voor deelname aan een selectieprocedure van het DG R&O (Rekrutering en Ontwikkeling) van de FOD Beleid en Ondersteuning.

Je vindt de deelnemingsvoorwaarden in het tabblad 'Volledige beschrijving' van deze vacature.


Op de uiterste inschrijvingsdatum moet je:

    • houder zijn van een basisdiploma van de 2e cyclus (vb. licentiaat/master) van het universitair onderwijs of van het hoger onderwijs van academisch niveau of houder zijn van een functie van niveau A bij het federaal administratief openbaar ambt (diploma en/of benoemingsbesluit op te laden in je online account).
    • en over een managementervaring van minstens 6 jaar beschikken of over minstens 10 jaar nuttige professionele ervaring beschikken (aan te tonen in de specifieke rubrieken in je online account).

    Onder managementervaring wordt verstaan ervaring inzake beheer in een overheidsdienst of een organisatie uit de privésector.

    Worden in aanmerking genomen voor de berekening van de 6 jaar managementervaring:

    • De jaren gepresteerd als titularis van minstens een graad van rang 13 en/of in de klasse A3 van het federaal administratief openbaar ambt of van een gelijkwaardige graad van rang of klasse binnen de diensten van de regeringen van de Gewesten en de Gemeenschappen of van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie of van de Vlaamse Gemeenschapscommissie of van de Franse Gemeenschapscommissie of van de publiekrechtelijke rechtspersonen die ervan afhangen

    Onder nuttige professionele ervaring wordt verstaan een ervaring in minstens twee van de volgende domeinen: personeelsbeheer/HR beleid; ICT; Financiën, budget en/of boekhouding, overheidsopdrachten, infrastructuur en/of logistiek.

    GELIJKSCHAKELING EN TAAL DIPLOMA

    Als een diploma vereist is:

    Je kan ook deelnemen als je een vroeger behaald diploma hebt, dat gelijkgesteld wordt met één van de vermelde diploma’s.

    Als je je diploma hebt behaald in een ander land dan België of in een andere taal dan het Nederlands, lees dan de informatie over de bijkomende deelnemingsvoorwaarden op deze pagina.

    Ben je niet zeker dat je op basis van je diploma aan deze selectie kan deelnemen of weet je niet of je een taaltest moet afleggen? Informeer voor de uiterste inschrijvingsdatum bij Top Team (topteam@bosa.fgov.be).

    Aanbod

    Arbeidsvoorwaarden

    • Brutosalaris op jaarbasis, geïndexeerd: € 146.364,30 (salarisband 4).
    • Een aanvullende pensioenregeling.
    • Bedrijfswagen.
    • Maaltijdcheques.

    De salarisband/klasse bepaalt het niveau van de functie. Dit is niet te verwarren met de groep waarbij de functie toebehoort (managementfunctie-1, managementfunctie-2) en het niveau vastgelegd op basis van de salarisband/klasse.

    Aanstellingsvoorwaarden

    Als je geslaagd bent voor deze selectie, moet je – om benoemd te worden – op de aanstellingsdatum:

    • Belg zijn of burger van een ander land behorende tot de Europese Economische Ruimte of Zwitserland
    • de burgerlijke en politieke rechten genieten
    • een gedrag hebben dat in overeenstemming is met de eisen van de beoogde betrekking.

    Taalvereisten

    Om deze management/staffunctie te kunnen uitoefenen, moet je ten laatste zes maanden na je aanstelling, op straffe van vroegtijdige beëindiging van je mandaat, het bewijs leveren van:

    • 1.
      het slagen voor de test artikel 11 bis over de kennis van de tweede taal, aangepast aan een functie die de eenheid in de rechtspraak moet verzekeren. Deze test is gebaseerd op een syllabus die je terugvindt via de bovenstaande link.

    • 2.
      en van het slagen voor de test artikel 10 bis tot vaststelling van de functionele kennis van de tweede landstaal. Deze functionele kennis van de andere taal, aangepast aan de evaluatie, beoogt een actieve en een passieve mondelinge kennis evenals een passieve schriftelijke kennis van deze taal (lezen en analyseren van complexe teksten), met als doel de communicatie en de samenwerking tussen het management, de evaluator en zijn medewerkers te verbeteren.

    Meer informatie over de samenstelling van deze testen, hun moeilijkheidsgraad en de slaagdrempel vind je door op bovenstaande links te klikken en via het tabblad onder de rubriek ‘Taaltesten’ op onze website.


    Opgelet:

    Je dient eerst voor de test met betrekking tot de eenheid van de rechtspraak te slagen (artikel 11 bis) en vervolgens de test met betrekking tot de functionele kennis (artikel 10 bis).

    • Als je niet slaagt voor het artikel 11 bis (eenheid van rechtspraak), kan je deze onmiddellijk opnieuw afleggen.
      • Als je niet slaagt voor het artikel 10 bis (evaluatietaak), kan je pas na 1 maand vanaf de bekendmaking van je resultaat de test opnieuw afleggen (ontwikkelingsperiode). Deze periode laat je toe je taalcompetenties verder te ontwikkelen.

      Je hebt er dus baat bij om je meteen in te schrijven voor de taaltesten, bijvoorbeeld tegelijk met de selectieprocedure, om je dossier te vervolledigen en om op termijn te kunnen voldoen aan de taalvereisten van de functie.


      Vrijstellingen:

      Als je houder bent van een taalcertificaat artikel 7 niveau A (grondige kennis), artikel 7 niveau B (grondige kennis) of artikel 12 (voldoende kennis van de tweede taal), ben je vrijgesteld van deze proeven.

      Als je twee diploma’s van het niveau A (licentie, master, doctoraat) hebt, het ene (verkregen) in het Nederlands en het andere (verkregen) in het Frans, neem dan contact op met het team taalcertificering, zodat ze de mogelijkheden tot vrijstelling kunnen onderzoeken. Voeg een kopie van je diploma's en de diplomasupplementen toe bij je aanvraag.


      Inschrijving:

      Schrijf je in via je online account ('aanmelden'): klik op 'Taaltesten', dan op 'Inschrijven voor taaltesten' en selecteer de volgende elementen in de dropdownmenu's:

        • Type taaltest: bestuurszaken ;
          • Taal van het diploma (taalrol): de taal waarin je diploma is opgesteld ;
            • Taal van de test: de taal waarin je getest wil worden ;
              • Artikel: Artikel 11 bis of Artikel 10 bis.

              Procedure

              Tips bij het inschrijven voor testen

              • Raadpleeg regelmatig het tabblad ‘screeningsprocedures’ in je online account om na te gaan of de inschrijvingsperiode voor de proeven al dan niet open staat. Bij de inschrijving selecteer je een testdatum naar keuze wanneer er verschillende testdata zijn.
              • Je inschrijven voor een proef kan enkel tijdens de inschrijvingsperiode zoals weergegeven in de rubriek ‘screeningsprocedures’. Wanneer je niet bent ingeschreven voor het einde van de inschrijvingsperiode, kan voor deze selectie geen rekening meer worden gehouden met je kandidatuur.
              • Opgelet: de uitnodigingen voor de proeven ontvang je uitsluitend per e-mail en/of in je online account.
              • Als je niet aanwezig kan zijn voor de sessie waarvoor je ingeschreven bent, dan moet je je ten laatste één uur voor de start van de test uitschrijven. Echter, om organisatorische redenen, willen we je vragen om je uiterlijk de dag voor de proef uit te schrijven. Je doet dit door in je online account te klikken op de annulatie-link die je net naast de door jou gekozen datum vindt. Vervolgens kan je je inschrijven voor een andere sessie, als er nog andere sessies beschikbaar zijn.
              • Ervaar je problemen bij het inschrijven voor een test? Neem dan contact op met de contactpersoon voor de selectieprocedure vermeld in de rubriek 'Contact'. Doe dit zo snel mogelijk en uiterlijk binnen de twee werkdagen vóór de datum van de test.
              • We houden voor het vervolg van de procedure geen rekening met je kandidatuur als je je voor een test niet inschrijft en/of als je afwezig bent.
              • Als je niet geslaagd bent voor een bepaalde stap, stopt de procedure en word je niet uitgenodigd voor eventuele volgende testen van dezelfde selectie.

              We willen je ook wijzen op de gevolgen van laattijdige annulaties voor het goede verloop van onze selecties, zeker wat de mondelinge testen betreft. We zijn er ons van bewust dat onvoorziene omstandigheden een gegronde reden kunnen zijn om niet mee te doen aan een geplande test. We vragen je evenwel om je indien mogelijk vooraf uit te schrijven - zo kunnen we nog wijzigingen doorvoeren aan de organisatie van de selectie. De selectiecommissie bestaat uit 8 à 10 experten die zich vrijgemaakt hebben om de kandidaten te ontmoeten.

              Gelijke kansen en redelijke aanpassingen:

              De Federale overheid voert een actief diversiteitsbeleid.

              Heb je een handicap, een leerstoornis of een ziekte? Dan kom je mogelijks in aanmerking voor een aanpassing van de selectieprocedure. Zie onze pagina over redelijke aanpassingen voor meer info.

              Ben je zwanger of geef je borstvoeding? Ook dan kan je mogelijk aanpassingen krijgen. Meer info vind je op deze pagina over gelijke kansen.

              Selectietesten

              Voorselectie

              Het DG R&O van de FOD BOSA gaat eerst na of de kandidaten voldoen aan de algemene en de specifieke deelnemingsvoorwaarden, enkel:

              • op basis van het in jouw online account opgeladen
                • diploma: online account (= Aanmelden) > CV > Diploma’s en certificaten en / of
                • benoemingsbesluit: online account (= Aanmelden) > CV > Werkervaring
              • op basis van de door jou ingevulde specifieke rubrieken eigen aan deze topmanagementfunctie (vereiste ervaring), in jouw online account.
                • Online account (= Aanmelden) > Screeningsprocedures > Ik neem deel aan deze screeningsprocedures > specifieke rubrieken.

              We houden bij de screening geen rekening met eventuele documenten die opgeladen zijn in het gedeelte 'Mijn extra’s' van je online account.

              Opgelet: er wordt enkel rekening gehouden met deze informatie, zoals ze verschijnt in jouw online account op de uiterste inschrijvingsdatum, vermeld in de vacature, voor de evaluatie van je dossier.


              Computergestuurd assessment: ongeveer 4 uur

              De kandidaten die toelaatbaar zijn verklaard, leggen een computergestuurde assessmentproef af die de generieke managementcompetenties meet en aangepast is aan het niveau (bestaande uit) van de wegingsklassen 4 en 5. Ter informatie, het Koninklijk Besluit definieert drie niveaus:

              • 1° het niveau bestaande uit de wegingsklassen 6 en 7
              • 2° het niveau bestaande uit de wegingsklassen 4 en 5
              • 3° het niveau bestaande uit de wegingsklassen 1, 2 en 3.

              Het computergestuurde assessment bestaat uit twee onderdelen, namelijk een postbakoefening en een situationele beoordelingstest.

              Je bent geslaagd als je ten minste 50 punten op 100 behaalt.


              Ben je geslaagd voor deze assessmentproef?

              • Dan kan je deelnemen aan de mondelinge proef.

              • Je krijgt een vrijstelling voor 2 jaar, te rekenen vanaf de dag van slagen voor deze proef. Deze vrijstelling is geldig voor alle andere managementfuncties van hetzelfde niveau of van een lager niveau.


              Ben je niet geslaagd voor het computergestuurde assessment?

              • Dan kan je niet deelnemen aan de mondelinge proef.

              • Je krijgt een competentie-ontwikkelingsperiode van 6 maanden te rekenen vanaf de dag dat je je proef hebt afgelegd. Gedurende deze periode kan je niet deelnemen aan een computergestuurd assessment van hetzelfde niveau of van een hoger niveau.


              Ben je houder van een management- of staffunctie van hetzelfde niveau of een hoger niveau dan de functie waarvoor je solliciteert?

              • Dan ben je vrijgesteld voor het computergestuurde assessment.


              Feedback

              Je feedbackaanvraag moet schriftelijk worden ingediend, binnen 2 maanden vanaf de datum van de verzending van de eindresultaten (wet van 11 april 1994 betreffende de openbaarheid van bestuur). Je kan je resultaten van de computergestuurde proef inkijken.


              Mondelinge test + voorbereidingstijd: ongeveer 3 uur

              Deze test evalueert, uitgaande van een praktijkgeval dat betrekking heeft op de betrokken managementfunctie, zowel de specifieke competenties als de managementvaardigheden vereist voor de uitoefening van deze functie. Je krijgt tijd om je voor te bereiden.

              Je competenties worden door een selectiecommissie van 8 tot 10 experten geëvalueerd.


              Syndicale vertegenwoordiging

              Elk onderdeel van een selectie georganiseerd door het DG R&O, kan worden bijgewoond door een syndicaal afgevaardigde. Deze afgevaardigden zijn verplicht discreet en vertrouwelijk om te gaan met informatie en documenten.

              Eindresultaat

              Na de mondelinge test en de vergelijking van de diploma’s en de verdiensten van de kandidaten, worden de kandidaten ingedeeld:

              • hetzij in groep A 'zeer geschikt'
              • hetzij in groep B 'geschikt'

              • hetzij in groep C 'minder geschikt'

              • hetzij in groep D 'niet geschikt'.

              Deze indeling wordt gemotiveerd. In groep A en groep B worden de kandidaten gerangschikt. Het DG R&O deelt het resultaat van de procedure mee volgens het Koninklijk Besluit van 16 november 2006 betreffende de aanduiding en de uitoefening van de management- en staffuncties in sommige instellingen van openbaar nut. De bevoegde instantie organiseert een aanvullend gesprek met de kandidaten in groep A 'zeer geschikt'. Bij uitputting van groep A wordt een aanvullend gesprek georganiseerd met de kandidaten in groep B 'geschikt'.

              De rekrutering gebeurt met strikte inachtneming van de gecoördineerde wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken.

              Arbeidspostaanpassingen

              Heb je een handicap en wil je gebruik maken van arbeidspostaanpassingen? Dan kan je dat aanvragen op het moment van aanwerving. Meer info vind je op onze pagina hierover.

              Solliciteren

              Solliciteren kan tot en met 21/08/2023, de uiterste inschrijvingsdatum. Wacht niet tot het laatste moment om je kandidatuur in te dienen.

              Alle selectieprocedures staan los van elkaar. Je moet absoluut onderstaande inschrijvingsprocedure volgen, anders zal je kandidatuur niet in aanmerking worden genomen. Lees ook alle mails die je ontvangt en de informatie die voor deze screeningsprocedure verschijnt in je online account (tabblad “Mijn berichten en taken”).

              • Als je nog geen online account hebt, maak er dan een aan.

              • Laad het vereiste diploma op (zie rubriek 'Deelnemingsvoorwaarden' van de vacature)*

                • Online account (= Aanmelden) > CV > Diploma’s en certificaten.

                • Vergeet niet het document toe te voegen.

              • Laad je benoemingsbesluit op (zie rubriek 'Deelnemingsvoorwaarden' van de vacature)*

                • Online account (= Aanmelden) > CV > Werkervaring

                • Om je benoemingsbesluit te kunnen opladen, moet je bij 'Werkervaring / Mijn huidige werksituatie' aanduiden dat je statutair ambtenaar bij de federale overheid bent.

                • Duid ook bij 'Werkervaring' aan dat je momenteel bij de federale overheid werkt.

              • Klik op de knop 'Solliciteren' van de vacature.

              • Klik dan op de knop 'Mijn kandidatuur indienen'. Je bent nu voorlopig ingeschreven.

              • Vul de specifieke rubrieken, eigen aan deze topmanagementfunctie, in.

                • Opgelet! De specifieke rubrieken, eigen aan deze topmanagementfunctie, zijn niet hetzelfde als je online CV in het tabblad 'Werkervaring'. De informatie die je invult in je online CV wordt niet in aanmerking genomen om je ervaring voor deze topmanagementfunctie te analyseren.
                • Waar vind je de specifieke rubrieken?
                  • Online account (= Aanmelden) > Screeningsprocedures > Ik moet mijn kandidatuur voor deze screeningsprocedures nog valideren.

                  • De specifieke rubrieken staan in de kolom 'Acties' naast de screeningsprocedure waarvoor je ingeschreven bent.

                • Aandachtspunten:
                  • Vul de specifiek voor deze topmanagementfunctie voorziene rubrieken in en dit uitsluitend in de taal van de selectieprocedure (in dit geval in het Nederlands).

                  • Je kan managementervaring en / of nuttige professionele ervaring invullen. Vul de begin- en einddatum van elke ervaring in.

                    Als de ervaring je huidige functie is, vul dan de datum waarop je je kandidaat stelt in als einddatum.

                  • Zodra je het vereiste aantal jaren hebt ingegeven, verschijnt de knop 'Kandidatuur valideren'.
                  • Opgelet: vergeet niet om regelmatig op 'Bewaren' te klikken.

              • Klik op de knop 'Kandidatuur valideren'. Je bent nu definitief ingeschreven. De screeningsprocedure verschijnt nu onder 'Ik neem deel aan deze screeningsprocedures'.

              Tot aan de uiterste inschrijvingsdatum kan je de informatie in je online account (Aanmelden > CV) en in de specifieke rubrieken (Aanmelden > Screeningsprocedures > Ik neem deel aan deze screeningsprocedures) aanpassen. Vergeet niet om elke aanpassing op te slaan.

              Het DG R&O van de FOD BOSA gaat na of de kandidaten voldoen aan de algemene en de specifieke deelnemingsvoorwaarden, enkel:

              • op basis van de in jouw online account opgeladen documenten:

                • diploma: online account (= Aanmelden) > CV > Diploma’s en certificaten en / of

                • benoemingsbesluit: online account (= Aanmelden) > CV > Werkervaring

              • op basis van de door jou ingevulde specifieke rubrieken eigen aan deze topmanagementfunctie (vereiste ervaring), in jouw online account:

                • online account (= Aanmelden) > Screeningsprocedures > Ik neem deel aan deze screeningsprocedures > specifieke rubrieken

              We houden bij de screening geen rekening met eventuele documenten die opgeladen zijn in het gedeelte “Mijn extra’s” van je online account.

              Opgepast: er wordt enkel rekening gehouden met deze informatie zoals ze verschijnt in jouw online account op de uiterste inschrijvingsdatum, vermeld in de vacature, voor de evaluatie van je dossier.

              Je kan niet solliciteren via 21e-mail of een ander communicatiemiddel.


              • Diploma en/of benoemingsbesluit opladen

              Je kan je diploma en/of benoemingsbesluit in je online-cv opladen in PDF, DOC, DOCX, JPG of TIF-formaat. Het bestand mag niet groter zijn dan 8 MB. Lukt het niet om het diploma op te laden, dan mag je een kopie opsturen naar de contactpersoon voor de procedure. Vermeld je rijksregisternummer, naam, voornaam en de procedurecode van de job.

              Extra info

              Testen en resultaten

              Alle informatie over het concrete verloop van de procedure, je resultaten en de volgende stappen vind je terug in je online account.

              Je online account is de enige plaats waar deze informatie volledig betrouwbaar gecentraliseerd wordt. Check je online account dus regelmatig om alle belangrijke informatie over je sollicitaties te vinden.


              Vragen rond de testen en scoring?

              Meer info over het verloop van de testen en over hoe je je kan voorbereiden, vind je via deze link.

              Voor meer uitleg over de scoring van onze testen kan je terecht op deze pagina.


              Niet tevreden over de selectieprocedure?

              Dien hier jouw klacht in.


              Prendre contact

              Sur le contenu de la fonction

              • Sofie De Bisschop
                Verantwoordelijke Kwaliteit en Risicobeheer
                FEDASIL - Directie Strategie en Organisatie
                /
                sofie.debisschop@fedasil.be
              • Elke Esseldeurs
                Directeur HR
                FEDASIL - Directie Algemene Diensten
                +32475776965
                elke.esseldeurs@fedasil.be

              Sur la procédure

              • Topteam
                /
                FOD BOSA
                /
                topteam@bosa.fgov.be

              Adresse et coordonnées générales

              • FOD BOSA - Werkenvoor.be
                WTC III - Simon Bolivarlaan 30/1
                1000 Brussels

              Solliciteren?

              • Lees de volledige functiebeschrijving
              • Check de deelnemingsvoorwaarden
              • Vervolledig je online cv en laad je diploma’s op
              • Solliciteer ten laatste op 21/08/2023
              • Je kan niet solliciteren per e-mail

              Postuler

              Gelijke kansen voor iedereen!

              De federale overheid wil de diversiteit van de maatschappij weerspiegelen en streeft naar inclusie door iedereen de kans geven hun potentieel te verwezenlijken.

              Ontdek onze initiatieven inzake gelijke kansen en toegang tot werk.

              Heb je een handicap, een leerstoornis of een ziekte? Dan kan je vragen om een redelijke aanpassing van onze selectieprocedure zodat ook jij je talenten kan tonen.

              $ads={2}


               

              .

              Post a Comment

              Previous Post Next Post

              Sponsored Ads

              نموذج الاتصال